paine
Diete

Cata paine poti manca pe zi fara sa te ingrasi

Painea este unul dintre alimentele indispensabile pe masa romanilor. A manca paine este chiar o pasiune pentru unele persoane! Cum sa rezisti unei bucati de paine calda, aburinda, cu un miros ametitor? Destul de greu!

Foarte multe persoane nu se pot abtine si mananca insa foarte multa paine la o singura masa. In cantitati foarte mari, painea poate ingrasa. Consumata insa cu moderatie este un aliment bun pentru sanatate, spun nutritionistii.

Cata paine poti manca pe zi fara sa te ingrasi?

Potrivit nutritionistului spaniol Terica Uriol, licentiat in stiinte si tehnologie alimentara „creierul si inima se hranesc cu carbohidrati, iar painea este unul dintre alimentele care le ofera cea mai mare satisfactie. Pentru a nu castiga insa in greutate, trebuie sa evitam combinarea ei cu alte alimente grase.
Cel mai bun moment al zilei pentru a manca paine este dimineata, intre 7.00 si 10.00. Atentie insa la cantitati! Nu trebuie sa depasesti 100 de grame de paine pe zi, atentioneaza nutritionistul spaniol.

Asta inseamna ca poti consuma 4 felii subtiri de paine pe zi. Painea contine vitamina B1 sau tiamina, vitamina B2 sau riboflavina, vitamina B6, vitamina B9 si acid folic. In cazul painii de grau integral, aceasta contine seleniu, care protejeaza organismul de oxidare si, pe langa fosfor, magneziu si potasiu, imbunatateste tranzitul intestinal.

Painea, recomandata in curele de slabire

Contrar asteptarilor, painea trebuie inclusa in dieta chiar daca tii cura de slabire. Exista studii care arata ca o dieta bogata in acest aliment (mai ales daca este integrala) poate favoriza scaderea in greutate, a circumferintei taliei sau pur si simplu nu are nicio influenta asupra greutatii. S-a constatat ca, daca se respecta cantitatea recomandata, painea nu te ingrasa.
Exista persoane care elimina in primul rand painea atunci cand tin o dieta. Este o greseala mare, atentioneaza specialistii in nutritie. Painea furnizeaza carbohidrati care, atunci cand sunt digerati, sunt transformati in glucoza si devin cel mai bun combustibil al muschilor si al creierului.

Cheia este sa nu depasesti 4 felii de paine pe zi

Recomandarea este ca intr-o dieta de aproximativ 2.000 kcal, cel putin 1.100 kcal sa fie furnizate de carbohidrati. Deoarece acest nutrient este componenta principală a painii, daca consumul sau este redus, dieta poate fi dezechilibrata.

Painea integrala ingrasa mai putin?

Raspunsul nutritionistilor este NU. Painea intregrala ingrasa la fel ca painea alba, deoarece contine o cantitate similara de calorii. Painea integrala este insa mai sanatoasa pentru ca ofera mai multe vitamine, minerale, acizi grasi esentiali si fibre, astfel incat regleaza tranzitul intestinal. In plus, fibra produce senzatie de satietate si te ajuta sa mananci mai putin.

Cu ce nu este bine sa combini painea?

Este recomandat sa nu iti faci sandviciuri. Acestea sunt un pericol pentru ca in afara aportului caloric contin si umplutura. Alimentele precum orez, paste, leguminoase sau cartofi ofera, de asemenea, carbohidrati. Nu le consuma cu paine.

Cine trebuie sa elimine painea din dieta?

Painea este recomandata tuturor persoanelor, daca este consumata cu moderatie. Daca suferi de diabet, fibrele din paine ajuta la incetinirea absorbtiei de glucoza. Daca esti hipertensiv opteaza pentru paine fara sare.

S-ar putea să-ți placă și...