copil oua
Sanatate

Cate oua poate manca un copil pe zi

Ouale reprezinta un aliment sanatos in dieta copilului, insa acestea trebuie consumate cu moderatie.  Ouale ofera un sortiment de nutrienti importanti pentru copii, inclusiv proteine, fier, vitamina D, colina si seleniu, precum si un sortiment de minerale si vitamine B. Ouale sunt incluse in grupul alimentar proteic, alaturi de fructe de mare, alimente din soia, nuci, semințe, pasari de curte si carne rosie.

Conform ghidurilor de sanatate si nutritie, copiii de varsta scolara între 9 si 13 ani ar trebui sa aiba in meniu intre 120-140 de grame din acest grup alimentar, in timp ce copiii mici ar putea consuma pana la 60-120 de grame. Un ou are aproximativ 60 de grame.

Desi este util sa stii cata proteina are nevoie un copil zilnic, este important sa ne amintim ca nutriția generala reprezinta suma a mai mult decat o singura zi de mancare.

In plus, sa tii cont de numarul gramelor din fiecare grup de aliment este aproape imposibil, asa ca trebuie sa fii atenta la un echilibru nutritional atunci cand pregatesti mesele. O treime din farfurie trebuie sa contina legume si fructe, o treime sa fie un aliment bogat in proteine si o treime un carbohidrat bogat in fibre (paine din cereale integrale, porumb, cartof, cartof dulce , boabe integrale fierte, paste etc.). Ouale pot face parte din masa ca aliment bogat în proteine.

Este important sa alegem cat mai multe varietați alimentare in meniul unui copil. Astfel, daca la micul dejun oul furnizeaza proteina, la pranz si la cina trebuie sa alegi un alt tip de proteina pentru a avea o varietate de texturi si arome.

Cate oua poate consuma un copil pe zi

Specialistii sustin ca, in cazul copiilor, un ou pe zi, respectiv 7 oua pe saptamana, nu afecteaza cu nimic sanatatea copiilor. Mai mult decat atat, consumul regulat de oua in cazul copiilor este chiar benefic.

Ouale si colesterolul

Galbenusul este cel care contine o cantitate mai mare de colesterol, albusul fiind bogat, in mare parte, in proteine. Specialistii ne recomanda sa limitam consumul de galbenusuri la 6 pe saptamana, insa nu exista dovezi concrete ca o cantitate mai mare ar fi daunatoare.

American Heart Association recomanda mai puțin de 300 mg de colesterol în fiecare zi (mai puțin in cazul persoanelor cu boli de inima sau colesterol LDL crescut). Un ou mare conține 187 mg de colesterol.

Colesterolul se gaseste în alimentele care provin de la animale. Alimente precum lactatele pline de grasimi, oua, carne rosie, crustacee si pui contribuie la aportul zilnic de colesterol si la limita de 300 mg.

S-ar putea să-ți placă și...