Retete

Etapa diversificarii: cum si cand introducem alimentele noi

Daca bebelusul tau are sase luni, puteti incepe sa ii diversificati alimentatia. Pana la sapte sau opt luni, ii puteti introduce in dieta o varietate de alimente, din diferite categorii.

Pe langa laptele matern sau formula, copilul poate incepe sa primeasca cereale pentru bebelusi, carne sau alte proteine, fructe, legume, grane, iaurt si branzeturi. Totusi, este important sa va consultati si cu medicul pediatru pentru a sti ce si cand sa introduceti in dieta copilului.

La inceputul diversificarii alimentatiei veti incepe cu cele de baza: mar, morcov, cartof, portocala. Este recomandat sa testati cate un aliment odata, pentru a putea observa cum le percepe cel mic si, cel mai important, pentru afla daca apare vreo reactie alergica. Testati un aliment nou 3-5 zile la rand, pentru a va face o idee clara.

Diversificarea alimentatiei este bine sa inceapa la varsta de 6 luni, dar poate incepe si la 4 luni, la recomandarea pediatrului, in cazul in care cel mic nu ia in greutate cum ar trebui, in ciuda faptului ca este hranit corect cu lapte matern sau formula. Daca te intrebi de ce nu mai incepem diversificarea pe la 3 luni, cum stii de la mama ta, raspunsul este simplu: la acea varsta tubul digestiv al bebelusului nu este tocmai pregatit pentru alimente solide.

Cum alegi alimentele pe care i le dai copilului la inceperea diversificarii?

Criteriul este simplu: sa fie bogate in substante nutritive, curate si sanatoase. De fiecare data cand introduci un aliment nou in dieta copilului, incepi cu cateva lingurite, iar apoi cresti doza, pe masura ce micutul se obisnuieste cu ele. Regulile de baza sunt simple: alimentele trebuie sa fie proaspete, iar la prepararea lor trebuie sa folosesti ustensile curate.

Cele mai bune alimente pentru copii in perioada diversificarii

Avocado este bogat in grasimi sanatoase, nesaturate, care ajuta la dezvoltarea creierului. Zdrobiti un avocado folosind o furculita sau preparati guacamole pentru copii.

Bananele sunt o foarte buna sursa de potasiu, vitamina B6 si vitamina C, dar si de calciu si fier. Puteti face piure de banane si mango, spre exemplu, atunci cand veti fi testat, deja, ambele fructe.

Afinele sunt foarte bogate in antioxidanti, dar contin si flavonoide benefice pentru ochii si creierul copilului sau pentru tractul urinar. Zdrobiti-le bine si amestecati-le cu iaurt.

Broccoli este o legume relative noua in alimentatia romanilor. Aceste crucifere contin fibre, acid folic si calciu, esentiale pentru dezvoltarea copilului. Gatiti-le la abur pana se inmoaie. Dupa ce s-au racit, le taiati in bucatele si le serviti micutului.

Cartofii dulci se numara printre alimentele preferate ale copiilor, datorita gustului dulce si texturii. Aceste legume radacinoase colorate sunt o sursa bogata de beta caroten, vitamina C si minerale, printre care fier si cupru.Se servesc simplu, facuti piure.

 

S-ar putea să-ți placă și...