Diete

Sfaturi pentru a manca mai putin cand stai mult timp in casa

In perioada sezonului rece, cand suntem nevoiti sa reducem plimbarile in aer liber, majoritatea avem tendinta de a manca mai mult. De multe ori, ajungem sa mancam chiar daca nu ne este foame. Ce poti face pentru a nu manca mult in perioada in care stai in casa?

Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa nu acumulezi kilograme in plus:

Nu manca in timp ce faci alte activitati

Daca mananci in timp ce te uiti pe telefonul mobil sau lucrezi la calculator ori te uiti la un film, vei manca mecanic, fara sa stii ce mananci si cat mananci. Incearca sa mananci doar la masa, nu in timp ce faci si alte activitati.

Atentie la cantitati

Cu cat farfuria este mai mare, cu atat vei avea tendinta sa o umpli mai mult. Pentru a pacali creierul si pentru a avea senzatia de satietate incearca sa mananci cantitati mici de alimente: fructe, nuci sau legume, care sa nu contina multe calorii.

In ceea ce priveste culorile nu folosi de exemplu o farfurie verde pentru a manca salata, deoarece creierul tau nu va transmite senzatia de satietate. De asemenea, de retinut este si faptul ca culorile rosu sau galben favorizeaza mancatul rapid.

Apa ca un aliat anti-foame

Un truc care te poate ajuta sa mananci mai putin este sa bei un pahar mare cu apa inainte de a manca. Nu vei mai fi tentant sa mananci astfel atat de mult, pentru ca stomacul este plin. De asemenea, de multe ori creierul confunda foamea cu setea.

Redu carbohidratii

O dieta bogata in carbohidrati, face ca organismul sa simta mai devreme senzatia de foame si sa cresti aportul caloric zilnic. Redu carbohidratii si consuma mai multe proteine, cum ar fi curcan, peste, pui sau oua. Consuma si grasimi sanatoase cu moderatie precum nuci, ulei de cocos, ulei de masline, seminte sau avocado. Aceste alimente sunt satioase si nu vei simti senzatia de foame foarte rapid.

Evita tentatiile

Nu depozita in casa alimente procesate. Vei fi tentant sa le mananci si odata ce vei incepe sa le consumi cu greu vei iesi din cercul vicios. Nu manca alimente direct dintr-o cutie sau punga deoarece nu vei fi constient de cantitatea pe care o consumi. Cercetatorii au demonstrat ca persoanele care mananca chipsuri direct din punga, consuma cu 50% mai multe fata de cele care le mananca pe o farfurie.

Mesteca mancarea

Mestecatul ne ajuta sa mancam mai putin. Potrivit expertilor, ideal ar fi sa mesteci de 40 de ori un aliment. Creierul transmite informatii despre satietate dupa 20 de secunde.

Consuma mai multe legume

Legumele nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia persoanelor care petrec mult timp in casa si nu fac miscare. Sunt bogate in fibre si foarte satioase. Poti opta de asemenea pentru fructe si legume deshidratate, in locul gustarilor nesanatoase.

S-ar putea să-ți placă și...